tack för mina piller.

Att ha dem nära är underbart. Mer än underbart. Att bara veta att man behöver skruva av locket för att komma åt dem. Vilken känsla. Jag älskar dem. Speciellt dem nya. Jag somnar inte på engång. Jag blir bara dåsig. Kanske somnar jag sen.

Mår illa. Men varför? Har tankar som snurrar runt mest hela tiden. Snart är julafton här. Hur blir den nu? Detta året? Som förra året? Året innan det? Nej, inte som för 2 år sedan. Då hade jag ett armband runt min handled som talade om för mig att jag var sjuk så fort jag tittade ner. För två år sedan var jag i Falköping. Jag var hemma över julen på permiss. Skönt att slippa det i år. Blir det som förra året då? Nej, då satt jag i lägenheten i göteborg. I år, då blir jag hemma. Bara jag och dammtussarna. Något som jag själv valt. Och vill. Då slipper man allt som har julen till.

Inte för att jag hatar julen, bara vissa saker som kommer med den. Typ mat. Vi får väl se hur detta årets jul blir. Att den inte blir som föregående år det har jag redan räknat ut. Allt jag kan hoppas på är att den blir bra, bättre. Kanske, kanske firar jag den med dig senare. Men bara kanske.


(tjocktjocktjock å underbara fisen!)


Kommentarer
Postat av: sandra

du är inte tjock gumman!

kämpa på. jag finns här för dig!

2009-12-21 @ 17:15:53
URL: http://saaaandii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0