en skål.

Jag hade en sån bra idé om vad jag skulle skriva om.
 En nedrans bra tanke för att komma från mig.
Det handlade om vad jag tänkte sätta på hyllan för ett tag.
Men som jag liksom du märker så har jag raderat texten och börjat om..


Jag kan inte skriva något, det blir för personligt.
Jag håller mig till de jag kan istället.


Kallt i både kropp och själ.
Tankar som snurrar.
Både bra och dåliga.
En gnutta hopp, tack att du ger mig det.

Ett avslut av världsklass.
Det är både själviskt och egoistiskt.
Bäst att stanna.
Än är inte molnet här.

Uppförsbackar och många snirkliga vägar.
En dag har jag kommit ända upp.
Hur långt har jag gått då, en mil.
Kanske är jag stark då.

Frågan jag kan ställa mig.
Är det värt det.
Efter allt som hänt.
Kanske, kanske inte.

Men jag kommer minnas.
Kan fundera över det en annan dag.
På mitt rosa moln.
Där uppe, tittar vi ner och ler åt er.

Med våra paraplydrinkar.
Vi lever.
Vi skrattar.
Vi kan uppleva det här också.

Hos er.
På jorden.
Du å ja.
Jag är glad att du finns.

Lyser upp mina tankar.
Min vardag, framförallt.
Jag vill utbringa en skål.
För de finaste människorna i världen.

Ni vet vilka ni är.
Jag behöver inte nämna namn.
Era namn är redan sagda i texten.
Ni vet vilka ni är.

Skål.
Jag älskar er.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är ju så jäkla underbar att det finns inte, vad skulle jag göra utan dig, sitter och gråter efter alt du skrev i min bogg så himmla fint tack, Jag är en ängel och det är du med vi kan göra allt baa vi har varandra.. Ja fan ja ska bli stylist det ska ja fan plugga till nu för de :D haha du får bara va som du är liksom göra det du är bäst på och det är att vara med mig hehe ! Tack så himmla mkt för alla de fina orden, jag kan inte beskriva dig med ens en miljon ord du är för underbar för det. TACK ännu en gång, du räddar mig ! Älskar dig så enormt mkt och är tacksam varje dag för att du är just min vän. Skål på dig själv du :D haha

2009-12-17 @ 14:47:58
Postat av: Jazzy

Fint skrivet! :)

2009-12-17 @ 19:15:38
URL: http://jazzyjazzy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0