jag gömmer mitt skrik.

Jag vill bara lägga mig ner. Låta allt komma över mig. Bete mig som att det inte finns någon morgondag. Snälla låt mig bara få lägga mig ner och tro att allt blir bra. Bara för en stund. Jag är helt slut i kroppen. Jag orkar inte mer. Jag är trött på att låtsas jag vill bara återgå till mitt "vanliga/normala" beteende. Jag är så förbannat trött på att spela inför er.

Läs inte längre, om du inte klarar sanningen. Jag ber dig verkligen.

Jag vill bara dra kniven över mig, bara en gång. Kanske två. Jag vill bara förflytta allt som finns där inne utåt. Jag orkar inte bära på det själv. Jag vill bara få det ur mig. Om så bara för en stund, så spelar det ingen roll. Jag kan leva på ärren som blir. Det är okej.

Jag låter säkert helt från vettet, rent sjuk. Men HEJ! Jag är sjuk. Jag har problem. Jag är inte som alla andra. Jag kan inte hjälpa att jag är sjuk, det är inget verkligen INGET som jag valde att bli. Jag har kämpat som en idiot för att bli bättre och jag har fixat det. Men det tar tid. Riktigt lång tid. Och nu, nu har jag tröttnat på att det tar sån tid.
Kanske är det inte tiden jag har tröttnat på utan att jag känner att jag blir inte bättre än såhär. Tankarna är kvar om kanske inte lika ofta. Men kvar är dem. Jag spelar fortfarande ett spel med er. Jag är inte den personen som jag skulle kunna vara. Jag är på låtsas. Jag varken ler eller skrattar påriktigt. Det ni ser, är en bild. En bild om hur jag vill att ni ska uppleva mig. Detta som du nyss läst är sanningen.

Kan jag inte bara få lägga mig ner nu? Ta den där vassa saken i handen och bara dra till. Jag är så fruktansvärt trött på att låtsas. Jag orkar inte mer. Förlåt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskade vän, gör det inte! Det är inte värt det, du sa nyligen till mig att vi har mkt kvar att upptäcka och göra på gjorden, det var vell inte bara fejk? Så ta nu åt dig den styrkan du faktiskt har, om du inte orkar kan jag stötta dig tills du får hopp och kramt igen. Men snälla snälla börja prata med oss om hur du känner, säg det rakt ut, på det viset måste du inte spela och fejka ditt beteende, jag tror det är mkt lättare. OCh du tänkt på att vi ska utomlands och ha det skönt! Det finns massa saker i livet som du vill och kan göra, det är bara dessa svarta dagar som förstör för en ibland, men oftast kan man se ett litet ljus i tunneln. ! Älskar dig, ge inte upp

2009-12-19 @ 11:22:30
Postat av: Eriiza

Hej.

Hittade din blogg på http://psykiatrin.blogg.se

Jag har en hemsida för människor med psykisk problematik.

Tänke att du kanske är intresserad av att bli medlem ? =)

http://gethelphere.jinity.com/



Man kanske kunde göra sidan till ett bra community i framtiden.



MvH Eriiza

2009-12-19 @ 17:21:34
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0